Fjällets Mästare flexibel och popuär aktivitet för grupper som vi kör året runt.

 

Detta är en populär aktivitet, en rolig och utmanande tävling som engagerar hela gruppen. Inriktning kan vara antingen samarbetsövningar eller mot mer fysiskt krävande tävlingsmoment. Denna aktivitet går att anpassa så att den fungerar lika bra på en mindre grupp som en möhippa eller svensexa som för en större företagsgrupp. 

Beräknad tidsåtgång ca 2 timmar beroende på deltagarantal. Antalet och typ av grenar kan variera beroende på gruppens önskemål och sammansättning. Normalt ca 5-7 olika stationer.

Uppdelning på lag, 3-4 lag är optimalt.Några av grenarna involverar hela laget och några involverar bara några från varje lag.

Riktpris från 500 kr per person. Längre arrangemang eller specialgrenar påverkar priset.

Fjällets Mästare samarbetsövning Gruppbild

Exempel på grenar som kan ingå i Fjällets Mästare.

90 grader: Klassisk utmaning - lagets sammanräknade tid gäller.

Spiken: Taktik och teknik är allt i denna duell. Den som slår i spiken helt vinner duellen.

Minnesstafett med vattenrör: En stafett där den första tävlanden i laget springer till ett rundningsmärke där det finns en kod som ska memoreras. På vägen tillbaka till växlingen skall ett vattenrör fyllas med vatten för att deltagaren ska få den sista siffran i koden. Vid växlingen skall koden lämnas till tävlingsledaren. Om koden är rätt så våxlar laget till nästa deltagare som springer till ett annat rundingsmärke där det finns ett antal saker. Tillbaka vid utgångspunkten skall deltagaren placera sakerna i rätt ordning. Missar man kod eller ordning så kan man springa tillbaka och kolla igen.

Vid kall väderlek byts vattenrören ut mot annan uppgift t.ex snötorn till viss höjd.

Tidsbanan: Deltagarna ska gå eller springa en bana 2 gånger på så lika tid som möjligt. I banan skall en uppgift utföras som ska ingå i tiden. Minst tidsdifferens = bäst poäng.

Balansduellen: Deltgarna duellerar genom att stå balans så länge de kan på ett ben på en kloss.

5 minuter: Deltagarna ska stå i en linje och kliva framåt när det tror att 5 minuter har gått, Sammanlagd differens per lag gäller.

Poänghjulet: Taktiskt spel där det är bra att kunna läsa sina motståndare. Deltagarna placerar i turordning och utan att de andra lagen ser en sten på en poängtavla med rutor för 50,60,70,80,90 och 100 poäng. Lägger man på samma poäng som ett annat lag så förlorar man sin poäng. 2 omgångar.

Samarbetsövning rulla boll: Laget ska förflytta ett antal bollar en viss sträcka genom att rulla dem utmed plankor utan att röra vid bollarna. Flest antal bollar under en given tid vinner. Kräver samarbets- och kommunikationsförmåga.

Vi har stor en mängd möjliga grenar - kontakta oss för att vi ska kunna komma fram till ett program som passar just er grupp.